tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 4 mars 2010 19:39

Idag var jag INTE på humör för att gå i affärer.

Var tvungen - födelsedagspresent till lillebror.

Kände:

Varför kan inte folk flytta på sig, de bara står där rakt upp och ner som paddor och flodhästar och glor. Stå inte där och glo bara, köp något eller skit i det!

Verklighet:

Jag var en surpotta som antagligen alltid själv beter mig så som jag störde mig så på.  

En jättefin klocka blev det till min stora lillebror!

 

     

 

Ingen av dessa men jag är sönderbetuttad i den rosa klockan.

VILL HA jätte mycket!

 

Kram.

 

Av Tina - 4 mars 2010 18:57

Vi är inte i Sverige längre när kvinnan inte vågar gå ut på torget, rädda för att män ska kommentera dem och deras klädsel.

 

Vad säger politikerna och feministerna om det?

 

Skärpning!

ÄN är inte slöjan världsomfattande!

Hold your horses!

 

Av Tina - 4 mars 2010 18:48

..har det hänt grejjer i göteborg.

Em kom i tisdags och det blev Rumpanbar.

I säng sent, upp tidigt.

 

Efter barnen blev det Charlie och Henrik/Fredrik i stan - en fika i min älskade sol på SOHO.

Snabbt till frisören, en riktig filur!


Platina därifrån till Svarta Oliver och Minigump.

 

Vilken tur jag har som har så snälla vänner.

Tjejer är riktigt hemska!

 

  

 

Av Tina - 4 mars 2010 18:43

Dessa omtalade, omskrivna, omdebatterade avdrag.

Vem tjänar på dessa?

 

Inte de rika, vill de köpa och renovera kan de göra det ändå!

 

Jag skulle tjäna på det!

Jag hyr hjälp -

Hjälpen tjänar på det.

Inga rot- och rutavdrag;

ingen renovering för mig - ingen hjälp - hjälpen står utan jobb.

 

Hjälp = Byggfirmor, målare, tapetserare, städare...vad vet jag...

 

Vem vill skippa avdragen? Röda.

De som utnyttjar dem mest.

 

Av Tina - 4 mars 2010 18:37

Hon skänke en parfym till Haiti-offerna.

Hon är hemsk hemsk hemsk!

All kritik riktas mot Carola!

Håna henne lite!

 

Vad har du skänkt?

Jag har inte skänkt NÅGONTING.

 

Hur många kändisar har åkt dit för att de bryr sig?

Vad tror ni deras namn ger i reklam?

Det de ger får de tillbaka av sina fans... ?!

 

 


Av Tina - 4 mars 2010 18:24

Dana Karim, polis i Göteborg tycker inte att man ska "rucka på kraven" och kvotera in invandrare i poliskåren då man riskerar att få B-poliser.

MEN vi kvoterar kvinnor till "makten" BARA FÖR ATT DET ÄR EN KVINNA.

Personer utan utbildning undervisar barn, som är vår framtid, vårt bästa!

Det kvoteras kort och tvärs.

Jag hade skämts och mått dåligt över att sitta på en arbetsplats "bara för att det ska så vara och ska se bra ut".

Hade jag inte blivit vald efter meriter...då hade jag kanske tagit jobbet ändå...men hela tiden med vetskap om att jag inte är bäst, inte just där!

 

Anitra Steen är URgo och säkert bäst i Sverige på det hon gör...

 

Kram.

Av Tina - 4 mars 2010 18:14

Läste i tidningen att det, övervägande, är invandrare som har "städjobb" i Sverige. En lokalvårdare säger att hon tycker om sitt jobb och är bra på det hon gör. Cred till henne som inte klagar.

Jag vårdar alla yrken och tycker att dem är lika mycket värda på så vis att vi behöver varandra!

 

Sen sa hon att om invandrarna inte hade haft de jobben - vem hade då städat?! Vi har sjukt hög arbetslöshet så det var en bra fråga(?)

 

 

Kram.

 

 

Av Tina - 4 mars 2010 18:04

Snabba tankar, snabba handlingar, överilade slutsatser.

Man dör ju inte av kylan, av att man fryser ihjäl utan av bl.a blodtryck som går upp (dock pga kylan).

Ingen fryser ihjäl i Sverige!

De som gör det har själva gjort det valet.

Man behöver inte leva och bo på gatan i Sverige!

Man väljer själv.

Slit, plugga, jobba, skuldsätt dig eller lev på bidrag.

Men jag är inte bitter...

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards