tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under december 2009

Av Tina - 31 december 2009 09:28

Tjejerna kom, inte blev det promenad.

Det blev Pizza och Paradischoklad framför Victoria Secret.

 

Nästa nyår tycker jag att vi har Victoria Secret tema - L

Det förstår jag att du tycker med dina lår och rumpa - T

2013 kör vi, efter världens undergång 2012 - F

 

Jag kommer lätt gå upp 8 - L

Nu sitter jag och filli här halv tio och fröken pigg står i duschen.

 

KAFFE KAFFE.

leder till...

SHOPPING SHOPPING.

 

Hämtar em sen och då börjar partyt.

 

Kram.



Av Tina - 30 december 2009 11:02

Igår var jag tvungen att ta mig in till stan igen!

Utan nyårsklänning, ingen nyårsafton...

 

Zara gick det inte att vara inne på men rea-hysterin var inte så farlig inne på Mango.

En kasse Mango och en del hundralappar fattigare storsade jag hemåt.

 

Vad det blir på Nyårsafton återstår att se - för er del!

 

Linis och Filli kommer idag, två av skånes snyggaste tjejer!

Vad ska vi hitta på...vad ska vi hitta på...vad ska vi hitta på...

Får bli påpälsning och promenad i slottsskogen ikväll, som vi bor granne med.

 

Vad jag egentligen ville säga till er var;

Köp aldrig något man inte kan lämna tillbaka.

 

Nu älskar jag mitt halsband jätte mycket men jag blev himlans osäker på hur fint det var när expiditen sa att jag inte kunde byta utan prislapp...

Dumt...men tjej som jag är så är det sånt som händer...

   

  

 

Kram.

 



Av Tina - 29 december 2009 12:41

Jag är en riktig blekfis!

Ska det bli solariet?

Jag solar på ett nyöppnat solarie nere vid (ganska nära) Dalheimers hus...det ligger på samma av vägen...

 

Jag är stressad över Nyår!

- Ingen klänning!

- Ingen meny...varken mat eller dryck...

- Snyggingar från skåneland kommer hit!

 

Magen är vad den är på utsidan men nog inte bättre på insidan.

 

Nu är det inte jag som är lat.

Det är min käre pojkvän och sambo som enbart kan stava till BEKVÄM under semestern.

Karlar karlar...

SMÅPOJKAR!


Kram.

Av Tina - 28 december 2009 17:47

Jag lever!

Vi båda överlevde!

Det pustades och frustades.

Det knuffades och drogs.

Mitt i djungeln bland hyenor och babianer lyckades jag ändå hitta min hårinpackning.

 

  

Rek. av Blondie som vet vad hon talar om.

Hoppas det kan rädda mitt hår...

 

Man blir som man umgås - sakta förvandlas man själv till en Bagheera när låga priser lockar.

 

Rea är alltid trevligt men det lockar bara till onödig shopping.

Vad är det jag säger, all shopping är totalt nödvändigt!!!!

 

Tack och lov finns det en Mowgli i mig och jag civiliseras, slänger med håret, lägger fram axelväskan på magen (andra är aldrig att lita på), tar min man i handen och går med bestämda (besvikna/sura) steg hemåt.

 

Mowgli återvände dock till djungeln?!

Mellandagsrea - vi ses kanske nästa år?!

 

Kram.

 

 

 

 

 



Av Tina - 26 december 2009 14:26

Är det inte Nyår så är det annandagjul!

Det är inte lätt!

Inte blir det tjugotredje våningen i Trollhätten i alla fall.

 

Tjejerna blir det hur eller hur, vilken himla TUR!

 

Ni som går ut på juldagen, hoppas ni mår bra idag och alla vi som går ut idag, hoppas ni tar er hem oskadda i natt... man vet aldrig i vårt lilla Sverige...

 

 

Kram.


Av Tina - 25 december 2009 11:35

Julafton är över. Drar faktiskt en lättnandets suck.

Julen ÄR stressig...det märkte vi på prästen som drog igenom trosbekännelsen fortare än herrens bön?!

 

Min julklappshög

   Minus det stora tunga till höger...

De vuxna fick fler paketer än vad jag fick...

Men det gjorde ju ingenting :)

jo lite...


Jag åt för ett helt år igår men jag bjuder på det.

Nästa år blir det ANDRA BULLAR!

 

Mormor brister ut i skratt när hon ser sin nya mobilhållare.

"Hon liknar ju moster Inger"

 

  

 

Kvällen fortsatte med dammsugning(s-dans) och scenframträdanden.

Fjärrkontroller brukar fungera bra men igår var det spishandtaget som fick duga som mick.

 

Ser nu istället fram emot Nyår...   

 

Mitt nya hår som nu ska inpackas...

  

 

Kram.

 



Av Tina - 24 december 2009 10:46

TOTTE STORMTRIVS FRAMFÖR BRASAN

  


Mamma och jag sprang mellan Anna Ankas jul och våra mandelmusslor och kanderade äpplen! 

Så spännande är hon!

Förstår att alla satt bänkade framför teven igår och tittade på deras julfest.  

  


Anka inspirerar mig väldigt mycket, så som julpyssel pyntade jag min mobil.

Med diamanter 

  



GÖR SOM JAG;

Börja med att fördärva ditt hår

Fortsätt med att göra det ännu värre

När håret inte kan bli värre så sök hjälp

Hjälpen resulterar i ljusblått skimmer

Pynta din mobil med nagellackslim

Fördärva dina fingertoppar (ni som vet, ni förstår vad jag menar)

Få lim på kameralinsen

Dekorera som en sexåring (sexåringar hade gjort ett bättre jobb)


GOD JUL



Ovido - Quiz & Flashcards