tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Tina - 15 mars 2010 21:03

Vi får inte säga utvecklingsstörd

Vi får inte säga bög

Vi får inte säga neger

Vi får inte säga sosse

Vi får inte säga normal - för vad är normalt?


Byter vi benämning blir allt bra!


Det spelar ingen j roll hur många gånger vi byter namn!

 

Värderingarna är ju för f kvar ändå.

Jobba på det istället för att döpa om utvecklingsstörd till person med funktionsnedsättning.

 

Det låter i och för sig mer smickrande men jag fortsätter med att säga;

Jag har en syster som har en utvecklingsstörning.

 

Jag säger Dagis - känn på den!



Läste något fantastiskt bra på min Hiltons facebook

"Jag är normal tills den dagen du lär känna mig"...
Av Tina - 15 mars 2010 20:44

Håll käften pissapa!

Vill du dö?

Jag ska döda!

Jag känner för att döda idag - kanske en bebis!

Skit på dig bög!

 

9-12 åringars språk !?!

Det är den ena svordomen efter det andra köns- och skällsordet.

Det är galet.

MEN

Det är ert fel, vårt fel - alla vuxnas fel!



Av Tina - 15 mars 2010 17:07

Är det jag?

 

     

 

Är det en hund?

 

 

Idag bakas det kanelbullar.

Det är jobbigt att baka.

 

Ovido - Quiz & Flashcards