tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 24 mars 2010 18:21

Nu börjar jag jobba i en etta, det ska bli jätte kul!

Spännande och intressant.

Friskola med kristen inriktning...som handen i handsken...

 

inredning idag.

Lika roligt som kläder och accessoarer.

 

Det var varmt ute idag.

Tror faktiskt att det var den första riktiga vårdagen idag.

Säger man "faktiskt" så ljuger man...

 

Nu ska jag sola.

 

  

 

Pssst!

Det skär i mitt hjärta när jag tänker på dig.

Hör av dig sen. Jag finns för dig!

Jag kan komma bort fortare än kvickt!

 

Kram.

 

 

Av Tina - 23 mars 2010 18:56

Vi tog vars ett instrument... (mer eller mindre)

Vi hade precis kommit igång när Em, som egentligen är den enda musikaliska av oss, avslutade det hela...

  


Hur ska det gå i helgen?!

Måste nog varna våra grannar.

Vi tjejer har inte setts på ett halvår.

Är det högt och ljudligt annars, då vågar jag inte tänka på vad det blir nu.

 

Längtar till fredag och till tre snygga tjejer ;)

Av Tina - 23 mars 2010 18:20

  

Av Tina - 23 mars 2010 18:15

Boken av Carmen läste jag ut på två dagar.

Återkommer nu, som jag sa, men utan större diskussion.

 

Har inte så mycket att säga om den.

Den var inte bra. Den var inte dålig.

Det var ren fakta utan smutskastning.

Det får jag väl ändå ge plus i kanten för.

Jag hoppades på smaskiga hemligheter men boken/berättelsen är skriven för att upplysa? om kvinnors situation och förtryck i Saudiarabien.

Inte vilka kvinnor som helst...kvinnorna i klanen Bib Ladin...

Intressant.

 

Värd att läsa!

Av Tina - 23 mars 2010 17:50

Jag har aldrig varit en Less is More tjej, bara beundrat det och älskat det.

Avundas Filli som klär fantastiskt i sin Mulberry väska och Burberry jacka tillsammans med en stilren (DKNY) klocka.

 

Vinden vänder...

Jag tror att det nya

Less is More är

More is More!

 

 

  

 

Haha.

 

 

 

Så här är det!

 

More is better when More is tasteful.

 

 

Less is better when More is tacky.

Av Tina - 23 mars 2010 16:58

 

Sommarshopping och sommarshopping...

egentligen är det väl bara kjolen som räknas som somrig...

men OJ så fina mina nya kläder är.  

Tjej som man är...var detta allt? 

NIX! 

En stråhatt också, som grädde på moset.  

Bara 80 kr på vårt allas älskade H&M.  

Eller "Hennes" som mamma fortfarande säger.

 

  

 

Tänk vad som komma skall...

JAG LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ TILL SOMMAREN, UTESERVERINGAR, SLOTTSSKOGEN, PICKNICKAR OCH...

inte så mycket att visa mig halvnaken på stranden dock...

 

En sak är underlig...

Att visa sig i bikini är NO big deal

Att visa sig i BH och trosa offentligt är ett NO-NO!

Att ha BH och trosa på stranden är ett BIG NO-NO!

Kanske inte så underligt?

Kalsonger på stranden är inget underligt?

Naket som naket?

 

Kram.

 




Av Tina - 23 mars 2010 16:38

 

När ska vi ses?

 

  

 

 


  

Av Tina - 23 mars 2010 16:26

Moderaterna ska inte se ut som moderater?

Kavaj, slips och dyra accessoarer?

Då vinner de inte svenskarnas röster?

 

Då ska man alltså inte gå klädd så som man vill?

Varför inte kalla det kränkning?

 

Röstar vi blått, rött eller "hon/han ser så snäll ut" ???

Än en gång skrattar andra länder bakom våra ryggar?

 

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards