tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under februari 2010

Av Tina - 25 februari 2010 19:53

Tack för en trevlig gårdag.

Eller eftermiddag/kväll.

Ni skulle varit med och sett vad vi fick se, jag och Mini!

Eller snarare vad vi fick HÖRA.

HAHA.

Tack Mini för att du är snäll och go rakt igenom!


  

Av Tina - 25 februari 2010 19:42

All ork kan verkligen rinna ifrån en fortare än man tror.

 

Några få ord räcker.

Det kan gå så fort.

 

Ena stunden älskar man och andra hatar man.

Ena stunden lever man och andra gör man det inte.

Ena stunden är man glad och andra är man ledsen.

Ena stunden är man stark men nu är man svag.

Så långt ifrån varandra men ändå så nära.

 

Vad? Hur? Varför?

När gick kortslutningen?

Av Tina - 25 februari 2010 19:30

Inte ens män i mina ögon.

En man beter sig inte som ett djur!

Tycker jag.

 

Jag blir sällan obekväm, jag gillar att stå i centrum och har inga problem med att folk tittar på mig - jag är lärare för guds skull MEN när personer av motsatt kön klär av mig med blicken på öppen gata och gärna kommenterar att de gör det DÅ blir jag otroligt obekväm.

Varför gör ni så?

Vad är det för fel på er?

 

Många gånger kan jag vara lika omogen tillbaka och fråga vad det var som gjorde att de gjömde ta sin medicin den morgonen...

Många gånger sägs det inget tillbaka men lika många gånger får jag tillbaka - ibland såhär:

"Vem fan tror du att du är, så jävla ful"

eller kort och enkelt och bevis på deras stora ordförråd:

"slampa"

 

Häromdagen gick jag över ett av alla torg här i Göteborg och möttes av två killar som, när de precis hamnar bredvid mig, frågar varför jag har så mycket kläder på mig...

 

Ni är äckliga!

 



Av Tina - 25 februari 2010 19:24

En insändare jag läste imorse.

Ursäkta min pessimism, men den finns ingen idealisk värld och kommer aldrig finnas.

Människan kan ju inte ens komma överens om vad som är den perfekta världen.

Överallt stretar folk emot och vill dominera över världen antingen med religiös tro eller diktatur.

 

Kram.

Av Tina - 25 februari 2010 19:18

Vi vet ju att det är han.

Alla gånger har vi vetat att det är han.

Hur många gånger har han åkt fast av alla bränder han stått och glott på?

Det går inte att bevisa.

Men vi vet.

Hur ofta händer detta i vårt lilla avlånga land?!

  

Av Tina - 25 februari 2010 19:17

Vad betyder Trafikkällor som ligger under Statistik?

Av Tina - 25 februari 2010 19:04

ÄNTLIGEN.

Jag är ingen som köper böcker till mig själv om jag inte måste.

Det jag behöver veta finns på internet.

 

MEN jag älskar ändå att ha böcker hemma och titta på dem.

Är inte böcker fina?!

Nya, fina, rena, obläddrade, raka sidor utan kladd och veck i?!

 

Jag ska in på bokrean imorgon och köpa på mig lite böcker, antagligen mest facklitteratur för barn- och ungdomar och lite böcker att kanske ge bort i present, Hitler?!

 

Kram.

 

  

Av Tina - 25 februari 2010 19:02

Dessa jobbiga koder vi skriver in för att kommentera etc. på internet gör vi för att ingen ska kunna mass mailas.

Tack för upplysningen Therese :)

Då är det en himla bra idé ändå.

 

Ovido - Quiz & Flashcards