tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 29 april 2010 11:05

Snart är det dax.

Jag är så kluven.

Det är inte bara att rösta.

Det är ett spel fullt av taktik...

 

Är du 110% säker?!

Av Tina - 29 april 2010 10:59

Nu har jag inte alls mått bra sen i torsdags.

Jag har inte haft tid att vara sjuk.

Jag kan inte vara sjuk.

Inte nu.

Hela helgen for i väg med galej. Hade jag stannat upp och funderat över hälsan hade jag klappat ihop.

I måndags kunde jag definitivt inte vara sjuk!

I tisdags kunde jag absolut inte vara sjuk!

I går fick jag dra mig upp sängen!

Idag gick det inte!

 

Det är nog bättre att ta sig tid och bli frisk när man är sjuk annars tar det bara längre tid och kroppen slutar fungera när den inte vill mer.

 

 

Av Tina - 29 april 2010 10:45

En kompis som är socionom sa till mig att åka till Angered och känna atmosfären.

Nu var jag där i måndags...det är väldigt fint därute.

Samhället ligger i en liten grop med skog runt omkring sig.

Ett stort och fräscht centrum!

Uppe på berget bland granarna ser man, från centrum, det maffiga miljonprojektet. Det ser nästan som ett palats.

Jag kan inte beskriva det men visst var stämmningen annorlunda om jag jämför med t.ex Guldhedens centrum.

 

  

 

 

 

 

Av Tina - 27 april 2010 21:18

Jag har länge väntat på beskedet att vi ska få välja att dö.

Jag kan ta hand om mig själv och vet mitt eget bästa.

OM jag inte går på medicin eller har någon sjukdom som gör att jag inte tänker klart.

Skriv på papperna när du kan tänka klart!

Dödshjälpen kanske är påväg.

 

Hoten mot Försäkringskassan har ökat - Det tror jag det.

För det första så är det väl fler, i dessa tider, som tagit kontakt med Försäkringskassan och för det andra så kan jag förstå hoten...

Människor är desperata?, deprimerade?, söker hjälp och möts av en icke fungerande försäkringskassa som är orättvis och granskad innan den fanns?!

 

Polisen vill ta betalt för att göra sitt jobb.

Är inte polisen statlig?

 

Prostituerade byter namn. Sexarbetare. Högre status?

För det är precis namnet, ordet, bokstavsföljden som sätter värdet och statusen i ett sådant yrke.

 

De barn/tonåringar/vuxna som kastat och vandaliserat förskolan på Rosengård behöver vård.

Ger man sig på och skadar osyldiga barn/djur eller andra människor är man svag och allvarligt skadad.

Sorgligt nog, dubbelt upp, är jag en av de som får betala deras vård - den vård de inte får. Det finns ingen psykvård i Sverige, det har vi bevisat för längesedan och allt för många gånger. 

 

Göteborgare - skärp er med återvinningen och nedskräpningen!

 

På ena sidan i tidningen manas föräldrar att tänka på hur de klär sina döttrar och söner. GENUS GENUS GENUS GENUS GENUS!!!!!

Nästkommande sidor:

Tre bilder på en 3-årig flicka i tre olika klänningar.

Rosa, gult och blommigt med en matchande, piffig väska.  

 

Av Tina - 26 april 2010 22:12

  

 

Vi kunde inte  att sitta inne och titta på den underbara vårkvällen.

Jag behövde frisk luft...är inte helt 100kry.

Ut och in på M.M livs.

Glass i handen.

Parkerade oss på en lustigt placerad bänk.

Bara njöt.

Vilken underbar kväll.

Och fler blir det.

Bättre blir det!

Vad härligt!

SÅ UNDERBART!

Av Tina - 26 april 2010 21:55

  

 

Vad jag skrattar just nu.

Hon är ju för väck men så kär.

Jätte nervös inför sin gala i Stockholm - kommer inte ihåg någonting och rör bara i hop det för sig.

Jag är också med i en bokklubb. Jag läser inte böckerna men går dit för att dricka lite vin och ha lite roligt

VAD ROLIG HON ÄR SOM SKOJJAR SÅ OM SIG SJÄLV.

Hon är utan dess like.

 

Sen så har vi EN RIKTIG pajas;

 

  

 

Hon gör precis det hon vill och får precis de reaktioner hon vill. MEN VEM tittar på hennes program?

Hysteriskt

Stressande

Jobbigt

Irriterande

Tröttsamt

Tråkigt

Inte IQ-befriat - för smart är hon...men tittarna?

De kan enbart vara de som avgudar PETRA som sitter bänkade framför teven.

Det enda man gör ----> ser och hör henne!

MEN som sagt;

det är just precis det hon vill och vad allt går ut på...

SÅÅÅ? Vem är det och varför tittar man på hennes program?

 

Kram.

Av Tina - 26 april 2010 19:40

Har kommit från mitt Göteborg vs Malmö -tema som lite var tanken från början...

mycket roligare att lägga upp dagens outfit, nymanikerade naglar och korkade kommentarer.

Men - nu en jämförelse!

 

Lärde mig i helgen att Göteborgare inte säger ÖÖÖH.

Även stockholmare?

Bara skåningar?

ÖÖÖH som när något är äckligt eller motbjudande.

Ni säger Usch, fy vad äckligt eller uuuuu (låter som ett tyskt u)

 

?

 

Åh vad jag uppskattar dialekter.

 

 

Kram.

Av Tina - 26 april 2010 19:26

Vivienne Westwood


         Mawi

 

       French Connection


Vilken Donna :)

Ska man verkligen skaffa sig ett par?

Det är för många som har sådana...

Hysterin som kom gjorde mig lite mätt.


Cirkusdirektör av Motel


Orelia


Ljust Ljust Ljust

Rätt färg, Minigump?

Ovido - Quiz & Flashcards