tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under augusti 2010

Av Tina - 21 augusti 2010 20:06

Oavsett vad så är minoriteter alltid svagast.

Av Tina - 21 augusti 2010 20:03

Jag känner mig helt vilse.

Jag är långt hemifrån och helt ensam på en gammal busstation

MED MAGONT.

Jag har magont ... syftningsfel?!

Ett ganska fint med ödsligt hotell.

Det är kusligt tyst.

Tack o lov så skiner solen.

En epa kör förbi i räserfast.

Jag är i Mellerud...

Av Tina - 21 augusti 2010 19:52

En Dansk, en Dansk och en Tjeck.

Tjeckt! Grattis!

 

Hoppade studsmatta med 11 och 6 åring, ¨

klarade fem minuter,

krälade därifrån och flåsade i 10 minuter.

 

Eftersläpp på kräftskiva.

Vi köade för att komma in - I BENGTSFORS!

 

Aha - vill du ha något i baren så vifta med pengarna.

Ju större valör, desto snabbare service.

Är du tjej - träng dig mellan två killar som gör ovanstående.


Blingbling tackytacky

Kary May


Vad gör du om din buss inte finns på avresestation?

Ringer sj och skäller.

In MY face -

när jag bokade biljetten glömde jag byta avresedatum till dagen efter. Jag hade en tur-retur biljett SAMMA dag.

SUCK! Fast i Uddevalla.

 

Kram.

Av Tina - 21 augusti 2010 19:51

Villken mes.

Fryser alltid.

Av Tina - 11 augusti 2010 16:14

I skolan lär sig eleverna;

 

Baktala inte och snacka inte skit om någon!

Varför säger du att han är dum i huvudet?

Du får tycka vad du vill och de får tycka vad de vill.

Man tycker olika! Acceptera det!


På stan lär sig eleverna;

Kasta Borgarna i papperskorgarna!

Stoppa Sossarna i possarna! (påsarna på skånska)

 

Av Tina - 9 augusti 2010 20:54

Vi fick ”Brää” som guide och de har inga informationshäften…vi vågar inte be honom prata lite engelska när de andra 30 är danska…lyssna och njut

 

Kor åker på flaken inne i staden.

 

Zine El Abidine Ben Ali kommer till stan, presidenten, han hyllas av folket genom vimplar och flaggor i miljontals...

Miljontals bilder på honom i tre färger.

Rött och vitt för flaggan.

Lila för älsklingsfärgen.

Republikens dag.

Demokratisk republik på pappret, alla får rösta!

Antingen så röstar man på honom

eller

så väljer man HELT FRITT att inte rösta.

 

El Jem. Här har vi världens näst största amfiteater.

Byggd av Romarna (slavar). Tog 8 år. Stenen färdades flera mil. Nere i "grottorna" får Jenny och jag smaka på panik.

Mörkt, svart, obehagligt, döda själar…skuggor…

 

Jag fnittrar.

”Are you angry now?”

Mummel Mummel.

”Do this mean we get them for 5 dinars”

 Mummel Mummel.

Vi prutade sisådär 98%.

 

Nu måste vi tillbaka till bussen…var är bussen?

Vi går hitåt…oj, var är vi?

Vilse i turistträsket.

Ringer guiden och säger att vi är vilse.

Han förstår mig men jag förstår inte honom.

Detta leder till att han inte förstår mig för att jag inte kan svara på hans frågor…

Hur eller hur så hittar vi honom, vinkar och han säger

”jasså där är ni, er sprang jag nog förbi innan men jag såg inte att det var ni”

Där står vi med vars ett lakan över halva ansiktet - bredvid två kameler.

 Abu Dhabi-sjalarna som vi för övrigt prutade ner 10 minuter tidigare.

 

Matmata öken: Istället för Holly- och Bolly- och Trollywood kan vi kalla det…mat...molly...det blev inget bra...

Istället säger vi:

”The Hills Have Eyes” och 3000 grottmänniskor.

Vi besökte en grottfamilj som hade en bebiskamel, kaniner, marsvin, hundar, fåglar, åsna, tupp och höns.

 

Äntligen efter en hel dag på en buss är vi framme i Douz.

55 grader!

Antingen kunde man välja en skållhet gyttjepool med alger och brunt kladd i eller en helt vanlig 40 gradig swimmingpool.

 

Normalt varmt i Sahara…

”Jag vill sätta upp håret men då måste jag ta upp mina armar”


4.00 ringer klockan, in i bussen och ut i öknen.

KAMELRIDNING I SOLUPPGÅNGEN. I SAHARA.


Jenny fick en galen kamel.

Andrahandssortering, liten och tovig, ingen päls på vissa ställen, krull på andra, obstinat och högljudd, vägrade göra som han skulle – han passade Nen perfekt. Nen upp i dagen! :p

 

Det kommer öken-rövare/pirater till oss (turistattraktion) mannen med svart turban, sotade ögon och mörk röst drar i mig för att hoppa upp på hans ovanligt läskiga häst.

Den var nog också sminkad(?) och såg ut som de läskiga hästarna från Sagan om ringen, jag vill inte!

Han skriker åt mig, om jag bara förstod arabiska.

En annan tjej hoppar upp på hästen, turbanmannen ger hästen en spark där bak och skriker jihaw, låter tungan fladdra i munnen och jollrar lite också…hästen syns knappt till längre…

Tänk om det hade varit jag på den hästen, rida är inte min starka sida…trilla av är jag 1000 gånger bättre på.

 

Maten var för övrigt smaklös… De vill bara ha Harissa

Vet inte om vi åt det, om vi gjorde det så smakade det inte gott…Det var något rött i våra hamburgare som var en riktigt riktigt konstig smakupplevelse.

Harissa höjer lusten för män…

 

150 km från Algeriet, på bussen blir vi bjudna på dadlar.

Min första dadelupplevelse är skrumpen, söt, mjölig och rälig.

 

Det ligger otroligt mycket smuts och skräp överallt i Tunisien, på gatorna och vid hus och hörn.

Det har startat ett projekt, Håll Tunisien rent, den representeras av en tecknad mus.

 

Tanten på toa får dricks, ”200” någonting = några ören för att ha gett mig tvål, öppnat och stängt kranen, torkat mina händer och spolat inne på toaletten… spolen var sönder…

 

Sour cream and onion-oblat på bussen på väg till Kairouan, den heliga staden och dess kända Moské. Jag råkar häda utanför byn och får näsblod.

 

Olivodlingar i massor!!!!!

 

Chaffören fick en jätteglad gubbe, ett ”thank you” och dricks.

Han fick mer än toatanten, han har faktiskt haft mitt liv i sina händer. Han fick 2 dinarer – 10 kr.

 

Min Tunisien-resa med min Nen var fantastisk.

Skulle gjort film av att.

Jag ångrar inte ett öre! 

 

Tack Morre   Du är No 1.

Gå och lägg dig nu!

Av Tina - 9 augusti 2010 20:46

Då var det dags att få hjärnkontoret att rulla igen.

Första dagen var jätte bra men utmattad hoppar jag snart till kojs.

Kollegor :)

Lunch på golfen :)

Skolmodellen :)

Fika :) :)

bakabakalitenkaka

ÄTAÄTASTOROCHONYTTIGKAKA. MUMMA!

 

Garderoben såld och nu börjar snart förvanlingen.


Kram.



Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards