tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under januari 2010

Av Tina - 8 januari 2010 19:28

Det kan vara jag det!

 

Här kommer en kärleksförklaring;

 

Rose har jag knappt sett på ett halvår. Pratat med helt för lite!

En ros(e) som henne är för dyrbar att låta vissna! (cheesy)

Men allvarligt talat så är hon en tjej som står med båda fötterna på jorden och jag skulle absolut lägga mitt barns framtid i hennes händer. En tjej som inte har konstigheter för sig, bara är naturligt underbar!

 

Shlajna hade behövt mig SÅ mycket mer, thank god för Filli.

Och jag hade behövt lite mer av henne i mitt liv. Hon är min bästa vän! Det säger allt om tjejen!

 

Jenuscka (vars smeknamn alltid stavas olika) håller kontakten bäst av alla!

Hon är nog faktiskt världens bästa tjej. Alla borde ha en flicka som henne, som vän. Utan henne skulle livet inte bestå av överraskningar och sådana glädjetjut och hejdlösa garv som uppstår tillsammans och av henne.

 

Em och jag träffas som vänner ska och hörs som man bör höras men det ska jag inte ta cred för! Vi har ett bra avstånd mellan oss och hon är ofta i Göteborg (villig att ta sig hemifrån).

Tjejen är min egen fashionista och med henne kan det bara bli bra!

Vi rockar loss!

 

Primaballerina, vi ses för sällan!

Partypingla och pluggis på "rätt" nivå.

Tjejen är en blandning mellan Carolina Gynning, Paris Hilton, en annan kompis som heter Filippa och...mig...vi passar som handen i handsken ;)

 

Tess önskar jag att jag kunnat stödja och hjälpa mer. Det är för henne jag känner mest dåligt samvete just nu. Förlåt!

Tjejen är ett mysigt gull - en riktig kycklingmamma som man inte vill vara utan.  

 

Cajjojin och jag har tappat all kontakt. Jag tycker så mycket om henne och igår pratade jag med henne för första gången på länge - allt var som vanligt! Det är då man vet att det är en sann vän man har på andra sidan luren.

 

Vänner kan vara ifrån varandra i flera veckor/månader(år) men när man väl ses är det precis som om man aldrig varit ifrån varandra.

 

Och alla er andra som jag har så svårt att hålla kontakten med.

Jag saknar er jätte mycket och tänker på er!

 

 

Men jag är istället världens bästa flickvän   

 

Minigump träffade jag i alla fall idag.

Hon är en guldklipp utan dess like! Utan henne hade Göteborg varit sämre! Hon har lärt mig mycket och tack vare det fått mig att växa som människa (så djupt :p ).

 

 

Jag hoppade på en spårvagn i farten, iklädd en klocka och mormorskängor.

Lägger snart upp en bild på det - den som väntar på något gott...


 

Kram.

 

Av Tina - 7 januari 2010 12:16

Somliga straffar Gud med detsamma men inte mig!

När man tror att man går säker, då slår han till!

 

Jag är inte frisk än, febern har i och för sig lagt sig - tror jag, jag trycker i mig ipren för att få känna...inget...ändå känner jag smärta bakom ögonen och jag hostar.

Det gör ont i lungorna trots att en läkare i Dalsland sa till min vän;

Du kan inte ha ont i lungorna, du har inte ont i lungorna, man har ingen känsel där.


Snö har vi gott om nu.


Kram.

Av Tina - 6 januari 2010 22:42

I somras letade jag som en tok efter en armring.

Ni vet en sådan som man hade någon gång runt 1998-99...

En sådan köpte jag då någon gång på Malmöfestivalen.

 

"Slängälskare" som jag är så ligger den armringen på tippen sedan flera FLERA år tillbaka.

Men som sagt, i våras ville jag ha en igen!

Jag hittade ingen.

 

Några veckor innan jul gick jag in på Emmaus i Linnéstan? (möjligvis vid fjärde långgatan?) och provade pälshattar, fick ingen sådan med mig MEN jag fick hittade en armring i form av en orm.

Den jag köpte på Malmöfestivalen för 100 år sedan (känns så ibland och ändå är jag bara 22...) var bara snirklad i snirkel mönster.

 

Jag sa till Mårten att armring inte är modernt men att jag då banne mej får göra det modernt eller skita i modet och göra vad jag vill.

 

Jag ska trotsa hänget, armen är trots allt vad den är och där den är...jag har ju istället...fina...ögon...

och mina fötter ska vi inte prata om! HAHA

 

VAD JAG VILL KOMMA TILL;

Ellos.se säljer de nu armringar i form av ormar.

Där låg jag minsann snäppet före!

Fast min är inte lika fin...

 

  


Kram.

 

 

Av Tina - 5 januari 2010 12:55

Söndagen innan julafton var mamma och pappa insnöade.

Göteborg hade ingenting.

Det började snöa i Göteborg, säg 2 dm (för att kanske överdriva) innan jag lämnade västkusten för skåneland.

Snön töade bort i skåne.

Ingen snö i Göteborg när jag kom tillbaka.

Det kom lite puder.

"Snöstorm" fick vi höra av tre zombisar (hur stavas det?) under nyårsnatten.

Lite puder.

Får ett samtal från Trollhättan - där är JÄTTE MYCKET snö?!

Sätter oss på tåget för bevis- Ingen snö i sikte.

FRÅN INGENSTANS MÖRKNAR HIMLEN OCH FLINGOR STORA SOM SNÖGUBBEHUVUDEN ATTACKERAR TÅGET.

 

Pulkaåkning med barnen.

Här är det Mårten som utmanar ödet.

Barn är livsfarliga - de är inte rädda.

 

  

 

Från Nyår.

Ny klänning.

Nytt halsband.

Ny hårfärg.

 

      

 

 

Kram.

Av Tina - 4 januari 2010 13:44

Nu hostar jag snart ut och in på mina lungor.

Det ger sig inte.

Vad ska jag göra?

Jag ligger ner och bara glor!

Bisolvon, te och febernedsättande hjälper inte...

 

Av Tina - 4 januari 2010 00:01

Vi var på Excet. Tvärgata till Aventyn. Bara att hoppa av vid Valand.

De var dem som inte hade 23-årsgräns. 

TÄNK att få säga så, ÄN är jag ung...

Får utnyttja Filli och PrimaBallerina nästa år.

 

Jag och 3 underbara tjejer tillsammans med min pojkvän gjorde kvällen och natten och TOLVSLAGET.

Ett dansgolv sa sig självt.

Kan inte säga om där fanns fler men det dansades bra i kön till barerna?!

 

Jag tillbringade Nyårsafton med folk jag tycker mycket om och vi kryddade kvällen med att ta in andra!

Kanske mest minnesvärda nyår och kanske den bästa hittills.

 

Det är dock oroligt synd att det finns de som inte lärt sig (eller har förmåga nog att förstå) att kvinnokroppen inte ägs av dem!

Det är ju sorgligt att någon kan ha så pass ringa mängd intellekt!

  

 

Kram.

 


Av Tina - 3 januari 2010 23:50

Polisen och våra lagar hade jag velat skryta med och över!

Det finns alltid de som står över lagen.

 

  

Av Tina - 2 januari 2010 12:47

Inledde det nya året med ångest över mina möbler.

 

Shlajna inledde också med ångest och ånger, som jag hoppas löser sig till det bästa.

 

Lille John inledde det med att inte sova.

 

Idag när det nya året börjar på riktigt så ligger jag och varvar svettningar med hosta och andningsuppehåll pga all slembildning...

 

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards