tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Tina - 8 januari 2010 22:03

Flyktingar från Irak kommer till Sverige.

Får bidrag av Sverige.

Flyttar tillbaka till Irak och bygger lyxvillor.

 

Nu förstår jag ingenting?!

Av Tina - 8 januari 2010 21:25

Honom gillar jag inte!

 

Vissa yttranden och attityder går inte överens med ens egna och hans är bra exempel på sådana.

 

Vem är jag att tala illa om någons uttalanden och person?!

Ingen - men kändisskapet har sina svarta fläckar...

 

Jag tycker väl inte illa om honom som person men hans sätt att tala och det han vidmakthåller irriterar mig.

Jag kan dra flera exempel på saker han sagt som gör att jag himlar på ögonen men jag skippar nämna det annars är det väl risk för att jag själv uppfattas som loco.

 

Det har nog tyvärr slutat så att jag irriterar mig för att jag irriterar mig.

Kan ni känna så?

Det är som att återberätta ett roligt skämt eller händelse och det blir aldrig så roligt som när man själv hörde det eller upplevde det...

 

blablabla?

 

Elin Kling är en tjej vars kropp är perfekt! (Japp, följer Let´s dance)

Men vi har alla olika preferenser!

En annan kropp är inte mindre perfekt för att hennes är det!

Sarah Jessica Parker är också perfekt och även modellen i Pierre Robert´s trosreklam...shlajnas är perfekt...min är perfekt (just därför jag inte tränat på en månad?!)

Dessa kroppar ser olika ut!

Försvarar jag mig?

Inlägget är provokativt nog ändå...

 

När allt kommer omkring är det insidan som räknas.

(Gillade du mitt talesätt, EMMA?)

 

 

 

Alla människor är lika värda.

 

Så skrattretande...

 

 

Av Tina - 8 januari 2010 20:24

Var på stada idag med min prins innan besöket hos Minigump.

Vi åt "kinamat" - syndare där ;)

Allt från Asien kallar jag kinamat.

Det var kycklingspett, jordnötssås + ris - hur kinesiskt det nu är :)

Stället hette...ku..humm..jag har glömt...

...men det ligger i alla fall i Arkaden, går inte att missa...

Zara-huset...Topshop-huset - eller vad du kanske kallar det ;)

 

 

Göteborg är kallt, sjukt kallt.

 

Näsan rann - ett tag visste jag inte om det kom snor eller blod.

 

Tanken på att det var blod jag hade torkat runt på överläppen och att jag gick omkring med frusen blodmustasch gjorde mig folkskygg.

Då är det bättre med en frusen snormustasch?!

 

Jag älskar Göteborg!

 

Kram.

Av Tina - 8 januari 2010 19:28

Det kan vara jag det!

 

Här kommer en kärleksförklaring;

 

Rose har jag knappt sett på ett halvår. Pratat med helt för lite!

En ros(e) som henne är för dyrbar att låta vissna! (cheesy)

Men allvarligt talat så är hon en tjej som står med båda fötterna på jorden och jag skulle absolut lägga mitt barns framtid i hennes händer. En tjej som inte har konstigheter för sig, bara är naturligt underbar!

 

Shlajna hade behövt mig SÅ mycket mer, thank god för Filli.

Och jag hade behövt lite mer av henne i mitt liv. Hon är min bästa vän! Det säger allt om tjejen!

 

Jenuscka (vars smeknamn alltid stavas olika) håller kontakten bäst av alla!

Hon är nog faktiskt världens bästa tjej. Alla borde ha en flicka som henne, som vän. Utan henne skulle livet inte bestå av överraskningar och sådana glädjetjut och hejdlösa garv som uppstår tillsammans och av henne.

 

Em och jag träffas som vänner ska och hörs som man bör höras men det ska jag inte ta cred för! Vi har ett bra avstånd mellan oss och hon är ofta i Göteborg (villig att ta sig hemifrån).

Tjejen är min egen fashionista och med henne kan det bara bli bra!

Vi rockar loss!

 

Primaballerina, vi ses för sällan!

Partypingla och pluggis på "rätt" nivå.

Tjejen är en blandning mellan Carolina Gynning, Paris Hilton, en annan kompis som heter Filippa och...mig...vi passar som handen i handsken ;)

 

Tess önskar jag att jag kunnat stödja och hjälpa mer. Det är för henne jag känner mest dåligt samvete just nu. Förlåt!

Tjejen är ett mysigt gull - en riktig kycklingmamma som man inte vill vara utan.  

 

Cajjojin och jag har tappat all kontakt. Jag tycker så mycket om henne och igår pratade jag med henne för första gången på länge - allt var som vanligt! Det är då man vet att det är en sann vän man har på andra sidan luren.

 

Vänner kan vara ifrån varandra i flera veckor/månader(år) men när man väl ses är det precis som om man aldrig varit ifrån varandra.

 

Och alla er andra som jag har så svårt att hålla kontakten med.

Jag saknar er jätte mycket och tänker på er!

 

 

Men jag är istället världens bästa flickvän   

 

Minigump träffade jag i alla fall idag.

Hon är en guldklipp utan dess like! Utan henne hade Göteborg varit sämre! Hon har lärt mig mycket och tack vare det fått mig att växa som människa (så djupt :p ).

 

 

Jag hoppade på en spårvagn i farten, iklädd en klocka och mormorskängor.

Lägger snart upp en bild på det - den som väntar på något gott...


 

Kram.

 

Ovido - Quiz & Flashcards