tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Tina - 21 januari 2010 22:05

 Fler kvinnliga förskollärare

Fler kvinnliga frisörer

Fler kvinnliga barnmorskor

Fler kvinnliga florister

Fler kvinnliga veterinärer

 

TYVÄRR är det nog så att män är bättre på musik.

GENERELLT!

Tydligen tycker kvinnor det också.

Det handlar om den bästa musiken!!!

Fokusera bort kön för en gångs skull.

 

2009 var ett bra år för kvinnliga artister!

 

Ska vi börja nominera kvinnor för att de är kvinnor?!

Då säger jag bara; "Som man bäddar får man ligga"...

 

När jag vill ha en polis då vill jag ha en polis!

Kön hör inte hit/dit - jag vill känna mig lika trygg med alla poliser.

 

Ska det inte finnas regler och riktlinjer för kvalité längre?!

 

 


Kram.

Av Tina - 21 januari 2010 21:57

Världen är, som alla vet, uppdelat i länder.

 

Vissa länder nöjer sig inte med sitt utan vill erövra andra länder, trots att det ibland inte kan ta hand om den befolkning de har.

 

Sverige skyller inte på Norge för att Saab läggs ner.

Kanske borde Norge, som är så rika, faktiskt ta sitt ansvar och köpa Saab!

Eller så ger Norge oss pengar för att slippa den kraftiga arbetslöshet som Saabs nedläggning medför.

 

Jag läste en insändare i tidningen om hur det är världens fel att det gått så illa för Haiti.

Hade vi stöttat Haiti mer innan jordbävningen hade de inte haft det så svårt nu.

 

mmm...

 

 

 

Kram.

 


Av Tina - 21 januari 2010 10:14

Har läst sagan om "Den barmhärtige Samariern" för elever. 

Mer eller mindre samma saga som "Den barmhärtige Samariten" som jag fick höra om när jag gick i skolan.

Vad var detta?

 

 

  

 

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards