tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 22 april 2010 18:15

  

 

Jag är inte förtjust i städning MEN vill ha det kliniskt rent omkring mig.

Jag vill kunna äta från mina golv (det kan man INTE).

Underligt nog älskar jag rengöringsmedel.

Jag kan stå med rengöringsmedel hur länge som helst och knugga för fullt, se hur det blir skinande rent.

 

Jag har inte många tvångstankar, som du Em   , men jag måste alltid knugga lite extra och sedan dra torrt med parallella drag för att det inte ska bli ojämna och fula ränder.

 

Så lärde du dig något nytt av att titta in på min blogg och läsa om intelligenta, nyttiga och användbara fakta.

 

Kram.

Av Tina - 21 april 2010 20:41

Jag har skrivit om detta förr, nu fortsätter jag... 

 

 Åt pipsvängen med könskvoteringar och kvotering av invandrare.

De som är bäst är de som ska ha jobbet!

DE SOM ÄR BÄST ÄR DE SOM FÖRTJÄNAR TJÄNSTEN!

 

 Vad är bäst?

Bäst betyg?

Bäst referenser?

Längst arbetslivserfarenhet?

Längst utbildning?

Den som har det som tjänsten söker är den som är bäst.

Den som arbetsgivaren anser passar bäst på arbetsplatsen är den som bör anställas.

 

Ska det verkligen anställas "bara för att"?

 

Poliskåren, läkare, lärare, ingenjörer och lokalvårdare blir medelmåttiga. Jag vill ha den bästa!

 

MEN

Hade de bästa alltid och från början anställts hade män inte haft några jobb.


Haha :)

Så klart att de hade!

Ni hade ju börjat kvoteras in för fullt på 2000-talet.

  


Kram.

Av Tina - 21 april 2010 20:22

  

 

Är det inte konstigt att säga att man vill lyckas men inte veta med vad. Och veta att man kommer lyckas.

Vadå lyckas?!

Det är som att säga att man vill bli kändis utan att förstå vad det är man, som femåring, säger?!

 

Kolla här, tre bilder - samma Anka?

 

 

   

 

Av Tina - 21 april 2010 20:06

 



Bondgårdsbesök med eleverna idag.

Kor är smartare än vi tror.

När de vill mjölkas går de själva in i "roboten", mjölkmaskinen, när de känner sig smutsiga går de och borstar av sig på "borsten", de äter och dricker och vilar på utsatta ställen.

MEN de bajsar och kissar precis överallt och när som helst.

Så smarta var dem :)

 

Visst luktade det illa och visst fnissade vi allihop, när vi kom tillbaka till skolan fnissades det åt oss för visst luktade vi.

Gödsellukten satte sig i kläderna och jag har aldrig skämts så mycket som när jag satte mig på spårvagen hem, livrädd för att lukta koblajja.

 

Väl hemma händer något som inte får hända...

jag hade änglavakt...

Jag får 190 grader varm frityrolja stänkt i ögat.

Det bara hoppade upp på mig?

Jag blundade och vågade varken känna efter eller öppna ögonen.

Jag vågade inte skölja med vatten, jag vågade inte andas.

In i badrummet, kände att det sved jätte mycket, öppnade ögonen.

Jag har fått ett yttepyttestänk precis vid tårkanalen, är nu en skorpa.

Hornhinnan klarade sig.

Tänk så illa det hade kunnat gå, tack och lov så blev det inte så.

 

Kram.

Ta hand om er.

 

Av Tina - 20 april 2010 20:20

Var på Symfonikernas konsert idag.

OH MY GOD!

Jag ryser än!

De är så FANTASTISKT duktiga.

Vilken upplevelse.

Kraften, styrkan, ljudet, atmosfären, talangen....ÅH!

JAG ÄLSKADE DET!

Jag sitter och gapar och njuter till opera, musikaler och orkestrar...det är så fruktansvärt mäktigt!

 

  

 

Av Tina - 19 april 2010 22:17

Och visst är jag likadan själv...

...jag bloggar ju till hela världen.

Men människa och jobbig som man är så kan jag inte låta bli att störas av de som skriver (i facebook "händelseruta")

"Jobbigt"

eller

"Vill inte prata just nu"

eller

"stressad"

eller bara något så trevlig som

"glad"

 

De två förstnämnda skriker uppmärksamhet.

Det ENDA man vill göra är att prata men efter påtryckningar svarar man ändå "vill inte ta det på facebook"

DET ÄR JUST DET DU GÖR NU!!!!

Du tar det på facebook, du tar det inför vänner och vänners vänner, kanske främligar (beroende på hur du valt att visa din profil...?)

 

OCH om man nu är så stressad eller har fullt upp så borde man ha bättre saker för sig än att skrika ut det på facebook?!

 

Det sistnämnda blir jag less på bara för att jag är tjej och inte kan kontrollera mitt humör.

 

Löjlig? Lite.

 

  

Av Tina - 19 april 2010 17:05

Vad är det för skit jag ska behöva läsa varje morgon?!

Vad är det för skit jag hör varje dag?!

Vad är det för fel på er?

 

"De mördar för knark och ära"

"Blev våldtagen vid busshållplatsen"

"Katt sköts nio gånger - överlevde"

"Här krigar gängen"

"Låtsades vara CP-skadad - fick miljoner"

"Våldtog dotter - av misstag"

"Pappa hade stöldgods i barnets rum"

"13-årgingar röker hasch"

"14 år och säljer sin kropp"

"Hallickar åt förståndshandikappad minderårig"

 

Samtidigt får vi veta vilka de nya singlarna i Bonde söker fru är 

Det kommer aldrig bli bra (pessimism?) men bättre måste det bli.

 

 

HUR VILL DU HA DET?

 

 

 

Av Tina - 19 april 2010 16:30

Promenad i Slottsskogen.

Två svarta svanar som pussades men jag är ingen Jenny och fångar aldrig ögonblicket, fick nöja mig med denna...

 

  

 

Promenad i stan.

Sunk som är så gott men smakar så äckligt och är luft

Cheeseburgarn är patetisk

 

     

 

Stötte på en vit svan nere vid kanalen.

En stor en, en oförskämd en och sannerligen otacksam.

Svanar är farliga!

Denna fräste på oss...

som en katt...

?

 

 

Kaffe på Espressohouse.

Frrräääscht! 

 

 

Kontiki

3 km bambu.

Söderhavspub.

Hula hula.

Toaletten gav mig klaustrofobi.

Härlig uteservering.

 

"Känn dig som Tarzan för en kväll

(välj själv djungeldjur), kom till Kontiki"

 

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards