tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 4 april 2010 19:06

  

 

 

Jag har druckit kaffe, dagligen, sen jag var 14 år.

ALLTID ALLTID ALLTID när kaffet ska fyllas på i kaffeburken så spiller man utanför, inte bara jag?!

 

 

Kaffe får den starkaste karlen att bli den minsta.

Kaffe och chocklad är synden själv.

 

Trist att det just är det goda här i livet som gör en beroende och syndig.

 

Storstädning idag.

Karlen har fått städa.

Jag är så trött och less på att städa.

Det är så himla tråkigt.

Jag är grym på att städa men tiden jag lägger på städning hade jag kunnat lägga på mycket annat...vettigare...

Ska göra som Kungälv och skaffa hemhjälp.

Jag vill gärna ha en städerska.

 

Kanonbra med Rutavdrag, utan det och utan min inspiration hade städfirman inte haft en extra kund...

Och nej. Jag är inte rik.

Jag prioriterar annorlunda. Det har alla råd med.

 

 

Kram.

Av Tina - 3 april 2010 19:10

Idag har vi varit ute hela dagen i det härliga vårvädret och den gassande solen.

Jag älskar Göteborg.

Vi började i Slottsskogen där vi stannade bra länge.

Rosé!

 

  


Tänk att du ska springa där och flåsa över bron, Minigump.

Och alla ni andra...

Huanamej!

 

  

 

Killarna sover.

Schletna (som de säger i Grästorp) karlar.

Ikväll blir det nog ingenting...

 

Kram.

 

Av Tina - 3 april 2010 18:51

      Bilderna från igår har jag nu lagt in på datorn, som jag sa att jag skulle visa på bloggen.

Vilken bloggnörd jag har blivit.

Bloggade till och med från båten innan...

Jag pratar och skriver som att jag skriver till hela världen.

Vilket jag egentligen gör, alla kan ju faktiskt läsa det jag skriver.

Det gäller att inte glömma bort det.

 

Hur som...här kommer dem...

 

  

  

Och kanske bäst på menyn. EFTERRÄTTEN.  

  

Inspirerade av förmiddagen spelade vi spel.

 

  

 

JAG VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack vare killarna!!!!!!! Tack vare min kvinnliga list och intuition.

 

 

HAHAHAHA. Det var faktiskt väldigt roligt...

Säger man faktiskt så ljuger man men det var faktiskt ett bra spel.

 

  

 

 

Kram.

 

Av Tina - 3 april 2010 16:43

MMMEN FY  VaD  läSkIGT  SAMTIDIGT OCH INTE ALLS FRIDFULLT I DET MÖR+A SVARTA DJUPET.  SITTER JUST NU PÅ BÅTEN,PÅ HAVET UDERBART. I SOLE. MED TRE +ILLAR SO JAG KOMMER BÄTTRE ÖVERRENS MED IDAG ÄN IGÅR.-- EN  MOBIL KOMMER DÄREMOT INTE ALLS ÖVERRENS MED NU!!!!! GRRRRRRRR! MEN DET HUVUDSAKLIGA JUSST  NU ÄR ATT JAG ÄR UTE PÅ HAVET!

Av Tina - 3 april 2010 12:28

Kicks på Avenyn är superduper på hjälpsamhet.

För dem är det kanske en självklarhet...

Men hit skulle du gått Filli, för ditt Chanel ;) Haha


Ny mineralfoundation.

Det var så längesen jag använde flytande foundation, annars är det id´s eller Maybellines mineralpuder.

Men den här var hur bra som helst och kändes inte alls som en fet tjock krämig mask.

 

LOVE IT!



  

Av Tina - 3 april 2010 12:12

Helt fantastisk middagsbjudning igår.

Sen blev det Valand. Ett överskattat sådant?

 

Sen blev det Gretas och sen blev det Park Lane.

Nej, men det hade kunnat bli så om jag inte hade umgåtts med män.

 

Killar, som jag gillar så mycket och inte kan leva utan, står jag inte ut med ibland. MY GOD!

Det blev ingen dans, det blev fastklistrad i soffhörna, baren, promenad längs med Avenyn, taxi och hopp i kojs.

 

Här sitter jag nu med motsatt kön, äter dundergod frukost, och vill inget hellre än att byta ut dem mot mina tjejer som alla är på andra sidan världen.

 

Hugger tag i dagen och solen.

Bilder från igår kommer senare idag.

 

Ha en trevlig Påskafton.

 

Kram.

Av Tina - 2 april 2010 17:56

MY GOOOOOD (himlar med ögonen)

så internt skämt det kan bli...saknar tjejerna här för har ingen att skojja med nu...om det..

 

NI SKULLE BARA VETA VAD JAG GJORT IDAG...

Sett, snarare. Jag har inte gjort NÅGONTING.

 

  

 

 

  

 

Billigt rakvatten och svett.

Nervös-svettningar...

 

När vi trodde vi hade sett allt blev det bara bättre värre.

HAHA.

 

Detta passade mig dock perfekt på detta nö..konvent;

 

  

 

Har jag varit nervös innan så var det för FLERA år sedan.

Tonåringen förlorade sin match och kommer inte vidare till SM.

Jag var dubbelt-upp-nervös.

Delvis för att jag hade visat mig innan matchen, vilket gör honom nervös och sen var jag obehagligt nervös under matchen.

Jag slutade andas varje gång bollen var i luften...

 

Jag förstår inte riktigt reglerna.

När jag trodde att poänget gick till motståndaren, som för övrigt var en liten ligist (för att han var motståndare) så applåderade Mårtens bror... hummm...

 

Nu blir det partykläder och sen middagsbjudning ut mot Östra Sjukhuset...

 

Ingen Påskmiddag här inte när kocken är in town.

 

 

 

Kram.

Av Tina - 2 april 2010 11:59

GLAD PÅSK, innan jag glömmer det.

 

Nu ska vi ge oss ut på stan.

(När det är Llångfredag och stängt överallt)

Med vit sidenrosett i håret som alla andra tjejer med svart glansig dunjacka, leggins, vit romantisk längre tunika och svarta bikerboots, gärna med nitar på.

 

  

 

Därefter vidare ut mot Örgryte och Sveriges (detaljerna är oviktiga) största Tennishall.

SM kval (egentligen är detaljerna oviktiga) för 13-åriga pojkar (detaljerna är oviktiga).

Vår lilla Julle ska kvala, klart att Farbror och Faster är där då.

(Ingift, detaljerna är ALLTID oviktiga)

 

Helgen är späckad med upptåg.

Får väl se vad som händer och fötter i kväll,

efter brorsonens seger.

(Ta i trä!)

 

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards