tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 9 april 2010 18:14

  

 

Har nu landat på Möllan efter att ha raggat 30-talare.

Ny klänning. För lång. Saxen fram.

För kort.

Klippte snett.

"nu vill jag inte ha den längre"

"vi klipper av armarna också, då vill jag ha den"

 

Fötterna är varma och det vet vi vad som kommer med det.

HUAnamej.

 

SKRATTAR OCH SKATTAR OCH SKRATTAR.

"jag måste bara säga en viktig sak men jag ringer dig senare"

 

"Vars ett salladshuvud"

 

Fjäderboa, spettsnattlinne, pärlhalsband - vad kallar vi det med annat ord?

 

Kram.

 

 

Av Tina - 9 april 2010 09:47

  

Jag borde skämmas och förtjänar färg- och bensinkastning som bär en vargpäls väst, en kappa av ren ull och en mockajacka.

 

Mina skinnhandskar och väskor, toppar och strumpor av ull och mina köttvanor i matlagning gör att bägaren rinner över och att jag kanske rent ut av förtjänar ett knivhugg, för att känna den smärta som vargarna och alla de andra djuren gör. 

 

     

 

Det är svårt!

  

..............


Av Tina - 8 april 2010 16:47

Kast och studs med stor boll, ner i rännan...

Bolwing som min syster säger.

 

  

 

JAG FÖRLORADE.

Kloten var oljiga och tunga!!!!

 

     

Men det är ingenting att sura för!

Smajlet är fantastiskt påklistrat.

Av Tina - 8 april 2010 10:57

Nej!

Det är fullt att snacka skit och baktala.

Men att göra det mot någon som förtjänar det är;

 "synden som straffar sig själv".

Här vänder vi inte andra kinden till...

 

Vi kan alltså bli anmälda för att tala illa om mannen i Landskrona som slog ner tanten. Och visst, det kanske vi borde bli...

 

HUR KAN DET PÅ NÅGOT VIS, NÅGON GÅNG VARA SYND OM GÄRNINGSMANNEN?!

DET ÄR INTE SYND OM NÅGON SOM ÄR SJUK I HUVUDET.

DE MÅ HAFT EN SVÅR UPPVÄXT ELLER GÅTT IGENOM NÅGOT TRAUMATISKT (vilket är synd och kan beklagas)

MEN INGENTING URSÄKTAR VÅLD MOT ANDRA!

När stenen är kastad är det inte längre synd om NÅGON.

DET ÄR SYND OM DE SOM RÅKAR UT FÖR PSYKOPATER.

Jag blir så arg!

 

Sluta tycka synd om!

Varför ska det dalltas så förbannat!

 

Om gärningsmannen är kvinna är det hon som blir offer...

för att hon är kvinna och för att hon blev hunsad av en man...

(Att det heter gärningsman är fruktansvärt, vi måste byta namn för ett mer jämnställt Sverige. Känner att det diskrimminerar mig som kvinna att bli kallas man. Samma med Brandman och Talesman.

Jätte viktigt för mig är att kallas lärare och inte lärarinna eller fröken).

OH MY GOD *rullar med ögonen* (lämpade sig för ett litet skämt? hahahaha)

 Kvinnor kan vara lömska, elaka, listiga de med!

 

I Sverige är det bra att vara kvinna.

Vi blir inkvoterade, det kämpas för vår jämnställdshet, vi slipper undan lättare i domstol, vi blir nypta i rumpan på dansgolvet och anmäler för trakasserier OM killen är ful, annars fnittrar vi glatt och viskar till kompisen att man blev nöpt av snyggingen tvärsöver dansgolvet...

Vi har en egen kvinnodag...

Vi kan inte heller våldta män...

Och detta kallar vi jämnställdhet...


 

Genomtänkt av mig?

Är det genomtänkt alls?


 

ÅH vad jobbig jag är.

 

Av Tina - 8 april 2010 10:45


ÅH vad jag älskar Skåne.

Skulle ut och springa idag på morgonen, hör och häpna!

Men Pappa ville följa med så då fick vi ... någon hörde min bön :P

 

1-0 till Skåne

 

Snart ska vi Bowla. I TOMELILLA. Epatraktorns hemvist.     

Mamma, Pappa, syster och jag.

 

Kram.

Av Tina - 6 april 2010 12:03

Det bara hackar och hakar upp sig.

Det går inte att spara och jag kan inte ladda upp bilder...

Jag blir toss!

AAAAAHHHHH

Teknikens under!

Av Tina - 6 april 2010 11:54


Jag lämnar snart Göteborg och åker hem till Mammi och Paps.

Familjen   

Tjejerna   

En sväng förbi Momo för att hämta Mammas glasögon.

Tror Mormor gömde de där igår för att vi idag skulle svänga in på en fika   

 

Mårten min får stanna och jobba. Jag tar Påsklov.

 

Hittade en gammal bild på Malmö.

Kan ni se vart det är?

Tänk att leva på 40-talet...så mycket bättre det var på den tiden.

Och sämre...

Gott medför ont...


  


Kram. 

Av Tina - 5 april 2010 12:42

Idiotrepubliken

Amerikansk komedi från 2006. Joe Bowers arbetar som bibliotekarie inom det amerikanska försvaret. Han är en medelmåtta som inte har några lysande framtidsutsikter. När försvaret ska genomföra ett topphemligt experiment väljs Joe ut som deltagare. Tillsammans med Rita, en prostituerad, ska han sövas ner i ett år. Någonting går fel och Rita och Joe vaknar upp år 2505 till en värld som ser helt annorlunda ut än när de somnade.

 

I rollerna: Luke Wilson, Maya Rudolph, Dax Shepard, Terry Alan Crews, David Herman. Regi: Mike Judge.

 

Haha, eller snyft snyft...

Vet inte om man ska skratta eller gråta för visst är det såhär...

kanske blir så här...

Går just nu på TV 4.

Annars är den värd att se en annan gång.

 

  

 

Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards