tinaochsverigesframsida

Alla inlägg under november 2009

Av Tina - 16 november 2009 23:50

Idag var jag och tog en kaffe på Blue Mountain med Ballerinan.

Blue Mountain är ett fräscht hak med mumsigaste salladen... mmmums RÄKOR!

Kär personal och härligt bemötande!

 

Vi började prata om experiment vi utsatt våra hår för...

ojojoj

 

Tog studenten som brunett för att snabbt igen återgå till blond FÖR ATT FÅ ETT DÖDSRYCK TILL och bli brunett IGEN i oktober... det blev SVART!

 

 

 

Slingor!

 

 

Ännu fler slingor.

Vill nu bli blond igen.

 

 

Jag blev blond in på 2006

 

 

Men lika koko som på kortet ovan så hände något...

 

 

Men jag kom tillbaka till mitt sanna jag...

Lite kortare...

 

 Det växte ut lite 

 

Men en vacker kväll klipptes håret av

 

 

Nyhetens behag

 

 

Så var det dax att prova platina

 

 

Som övergick i gult.

 

 

Nu är vi fortfarande bara inne på 2007

 

 

Fortfarande 2007

 

 

Sen kom ett ryck med saxen.

Ett ryck jag själv stod för.

Aldrig mer ska jag SJÄLV klippa luggen...

Bara håret...

 

Och så var det dax igen.

Nu är vi inne i mars 2008.

 

 

Det blev ljusare redan en månad senare

Denna gång för att förbli blond förevigt.

 

  

Min Drillmedaljör är SÅ duktig SÅ!

På uppsättningar också :)

 

 

Hårtet växer och blir långt.

HELT PERFEKT

 

Tadaaaaaa

För att fira hösten och smälta in bland löven?!

Hemmafix...

  

Detta blev också ljust ganska fort efter.

  

  

I december var jag blond igen.

GUL-randig

  

  

När jag ÄNTLIGEN fått det som jag velat igen...

 

            


Då slutar det såhär hos frisören sommaren 2009.                                                   
                                                  
                             

 

 

Nu är jag blond igen och avfärgad.

OCH ni vet allt om mina färger och hamsterkinder.

 

Jag återkommer.

 

 

Kram.

 

 

 

 

 

Av Tina - 15 november 2009 21:35

Gump - Rumpa

Balle - Rumpa (antingen ena eller båda skinkorna)

Rälit - äckligt/obehagligt

Rullebör - Skottkärra

Potäder - Potatis

Pantoffler - Potatis

Haj - Hej

 

 

Av Tina - 15 november 2009 20:58

Inte bara Göteborg, landet runt. Det är den 15 NOVEMBER!

Jag älskar julen (älskar är föresten ett ord som slits värre än jag sliter skor men det är ett helt annat inlägg)

så just därför; "don´t wear it out"

HUR DRYGT LÄT INTE DET?!

 

Denna helgen hade vi Smålands-sötar på besök.

Igår gjorde vi stan, vi fikade på La Bagatelle eller Le Bagatelle vid Domkyrkan...lokalsinnet och minnet sammarbetar oftast inte...

 

Mina favoritaffärer: (som jag kommer på just nu och minns namnet på)

Fanny Michelle. De har SANSLÖSA smycken och accessoarer.

Designtorget. Bästa presentbutiken.

H&M. Naturligtvis! H&M i Nordstan kan vara det bästa i Sverige. + poäng till Göteborg

BIKBOK. Jag måste säga att mycket är fult men det som jag tycker är fint är RIKTIGT fint. Jag kan bli alldelles tokigt kär i kläder där inne.

Åhlens är ju också toppen.

Humm.. nu står det still men jag återkommer med fler.

 

I veckan var jag även och åt på Dahls café. En sallad som gjordes från scratch för att jag inte ville (är allergisk) ha couscous. JAMMI JAMMI. 

 

Idag gjorde vi stan lite mer, jag och Mårten och våra gäster.

Vi promenerade i Haga.

Vi spatserade återigen i stan.

Jag åt en kokos-björnbärs paj på ett fik i Femmanhuset.

Jag kommer inte ihåg vad fiket heter men det ligger granne med Zooaffären...för den som vet...

 

Jimmy Choo Jimmy Choo Jimmy Choo.

Total kaos.

Kravallstaket och meterlång kö.

Vem hade INTE ställt sig och köat flera timmar till en klackasko från Jimmy Choo trots internet och några få klickningar på musen.

Minigump goes tall. AND tajtare med 100 kilos hantlar.

PHU!

 

Vi tog oss en titt i Hagakyrkan.

Besviken!

Fördomar styrktes för Niki vid utgången.. HAHA

 

Gymmet hann jag också med idag.

Fick dock hoppa av vid Chapmanstorg när jag satt på spårvagnen hem.

ILLAMÅENDE.

Svininfluensan kommer och tar mig...

Tji får jag.

 

Puss och kram till våra vänner för en trevlig och vuxen helg!

HAHA

 

 

 

 

Av Tina - 11 november 2009 15:22

Häromdagen pratade jag, Snackefian och Flummbulle om fula ord.

Fula ord kan ju vara fula för att de har en ful betydelse så som könsord etc. MEN

vi sa ord som;

Ådra

Skärt

Sylt

Kalops

Oj, vad sa vi mer?

Men visst låter dessa ord äckliga...


Vad jag egentligen tänkte skriva här och nu var;

Igår köpte jag och min pojkvän godis, hoppas Minigump inte läser detta inlägg...

Då sa jag SNASK

Det heter ju snask.

Mårten svarade:

MMM och förr sa man även KORS I TAKET.

 

Nu är vi snart i hamn - EMMA


Godis - Gottis - Snask

Snask är också ett fult ord

Gottis är så snaskigt gott, kan man också säga


Det var väl det...

Skrattande


Kram.

Av Tina - 11 november 2009 14:47

När jag tränar Pilates (är på plats under Pilates-klasserna),

då skakar hela jag.

Varenda muskel undrar vad det är som händer - de strejkar och pumpar mjölksyra.

 

Idag har vi bland annat:

Rullat på bollar (rullat av)

Studsat på bollar utan att sätta i fötterna (fötterna var i hela tiden)

Simmat PÅ bollar

Haft rumpan och benen i luften SAMTIDIGT, samtidigt som vi skulle tänka på att spänna in mage och andas.. rena hjärngympan..

 

Kan det vara så att jag efter alla mina förkylningar skadat balanssinnet?!

Man kan göra det av starka förkylningar...

Det hade varit en bra ursäkt

 

Balans och styrka går lite hand i hand...

i alla fall idag, balanserandes på en stor gummiboll som Minigump så duktigt suttit ut åt mig.

Annars är det alla förkylningar som gjort mig till en klenis.

 

För allt går ju att skylla på förkylningar.

 

 

Kram.

 


Av Tina - 9 november 2009 21:13

 

ÅH sommar sommar sommar

Det är min spårvagn förresten!

Nummer 3

Längtar redan till sommaren

Jag är född och uppvuxen i fel land...

Men nu är jag här och skulle aldrig lämna Sverige

Då lämnar jag även min familj och alla andra underbara människor

NEJ

Det blir på 65-årsdagen som jag och min man sitter på ett flygplan påväg mot varmare länder och soliga stränder.


  


Skål från Tintin.

De har nattöppet!

 

Kram.

Av Tina - 9 november 2009 21:07

 

Min prins

 

 

 

  


Världens sötaste pälsboll!

Min Totte.

 

Tänk att man kan tycka om en katt så mycket och att man lägger flera tusen på tandläkare åt honom...

Många som inte har katt och inte tycker om katter ställer mig den frågan.

Totte är inte bara en katt, han är vår skatt!

Så fyndigt Flört

 

 

Kram.

Av Tina - 9 november 2009 20:49

   


Träffar underbara vänner, som på toppen av moset är skåningar, och vi har en mysig After Work på Notting Hill.

Detta följs av massvis med gottis och Idol.

Innan Idol vann jag och den andra tösen 3 gånger över killarna SkrattandeSkrattandeSkrattande

I Med andra ord.

När vi sedan bytte spel och det behövdes lite mer tankeverksamhet då förlorade vi Rappakaljan...

 

Skål för gott folk!



 


Hette det föresten Rappakalja?!

 

 

 

Kram.

Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards