tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Tina - 2 november 2009 19:53

  

 

 

Måste du bete dig som en fyra åring?

Säger jag som just då, i samma minut, ligger på rygg och försöker stänga locket på Mårtens laptop med foten. Trots tillsägningar att sluta.


"Det gör ont när jag gör så"

"Pratar jag så? haha!"

"Nä, men jag fick inte luft när jag skulle härma dig"

Jag hade skrattet inne när jag härmade och då kan man (jag) inte andas normalt.

 

Det är jätte viktigt, inte alls bra, förstår du det?!

VAR FAN ÄR VC-ankan?

Jag upptäcker att den inte står där den ska och byter tvärt samtalsämne...

Som kvinna tänker man (jag) på flera saker saktidigt. (Kanske därför så mycket porslin går i golvet och andra saker bara hoppar ur händerna på mig)?!


Varför skrattar man?

Du skrattar aldrig?

 

Sa detta till Mårten som inte ville skratta åt mig, det var bara jag som tyckte att jag var rolig just då...

 

En vecka efter jag frågade detta så läste jag på mjölkpaketen:

Förr skrattade man för att visa att omgivningen var fri från fara.

 

Men idag är skratt även tecken på nervösitet, okunnighet och rädsla...

Och dessa hånskratt!

 

Kram.

 

Av Tina - 2 november 2009 17:38

Skrev ju för ett tag sen att jag skulle berätta historien om mig och Handels-Bruttan på klädmärkeslansering.

 

Vi går för det första nästan förbi tillställningen

EN affär har öppet 20.00 men vi ser den inte ens...

 

Blonderade med päls och klackar (inga klackar på mig)

vs.

Organic cotton och rastaflätor

 

 

Det var jätte trevligt!

Korv i ena handen och konst i andra, på innergården. 


Kvällen fortsatte som den gjorde med BLAND ANNAT

en entrévakt med puffärmar..



Kram.

 

 

 

 



Av Tina - 2 november 2009 13:12

Till er, ta åt er av detta istället!

Ni vet vem ni är...


Det finns inget värre än aktiv dumhet.

- Goethe

(Internskämt!)

 

Gör inga andra dumheter än dem som du har verkligt nöje av.

- Colette

 

Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

- Anonym

 

Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna

- Francis Bacon

 

Det största misstaget du kan göra i livet är att ständigt frukta att göra ett.

- Elbert Hubbard

 

Låt inte gårdagen ta för stor del av dagen.

- Okänd

 

Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan att du ger dem ditt tillstånd.

- Eleanor Roosevelt

 

Livet är som att cykla. För att hålla balansen måste du vara i rörelse.

- Albert Einstein

 

Lyckan kommer till de som skrattar.

- Okänd

 

 

Kram.

Av Tina - 2 november 2009 12:50

Gymmet och sen ett bord på Farelli´s

Jag och "mini-gump" fick personalen att sucka.

Tack vare ett barnkalas(?)fanns det inga bord och det gjorde oss besvärliga...

Inget bord, sen ett bord, jackorna in, ett glas, inget glas, menyn åkte ut lika snabbt som den kom in och jackorna fick tas ut...

Vi var gästerna som hade fått "hår i maten" om vi hade stannat...

 

Vi spatserade vidare och fick första parkett.

Varken jag eller "mini-gump" kunde uttala restauranges namn...

C någonting... Ca.. long.. z...song..

På Avenyn i alla fall så blev det en Ceasarsallad till sist.

 

 Det var det.

 

Kram.



Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards