tinaochsverigesframsida

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

VÄSTERVIK

Av Tina - 20 november 2009 18:42

Lämnade Göteborg idag kl 08.02

ÄVENTYR VÄNTAR.

Väl framme i Falköping bytte jag tåg till Nässjö.

När jag kom till Nässjö skulle jag sitta där och vänta på en buss i 35 minuter.

Jag dukade fram min fika - kaffe, kaka och vatten (som en annan pensionär).

Bonaqua Silver citron smakar äckligt.

Jag ser en musikaffär. Allt i musik, Musikvaruhuset.

Dragspel fyller dess skyltfönster.

 

100 meter bort får jag syn på två män i full färd med att julpynta Intersport.

Ingen annan ser dem och de ser inte mig.

Ena mannen på stege, den andre håller fast stegen.

Mannen på stege blir attakerad av julriset och tappar balansen.

Mannen på marken skakar stege för att hjälpa till.

Detta resulterar kort och gott i att mannen på stegen faller i slow motion.

Landar på en bil.

Billarm!

Männen tittar sig omkring.

De båda männen lämnar brottsplatsen med hastiga steg.

Endast en omkullvält stege lämnas kvar...

 

I Nässjö händer det grejjer.

Bättre än en nyårsrevy!

 

Efter två timmars skog hämtas jag upp av det ryska svinet Jenuscka.

Det kom EN bil, blir nästan överkörd...

Jenny hälsar glatt på sin arbetskamrat bakom ratten...

Typiskt småstad...

 

Dax för shopping, Tina tar täten..

Med raska steg, strax bakom en minst sagt besvärad medelålders man, höll jag på att hamna i stans enda vuxenbutik.

Undrar vem som skämdes mest?! Jen? Kash? Mannen eller jag?

 

Jen tappar tid och rum när jag nämner Lomanders. Hon kastar tillbaka korven för att sen gå och hämta den igen när Lomanders ligger i korgen.

Efter många om och men lämnar Kash butiken med Happy times på tub.

Jag demonstrerade min egen tolkning av Dunderklumpen.

 

Nu sitter vi här efter brända, vinmarinerade bacon bitar, sur feta, potatisbullar och ett glas vitt. En kombination to die for(t).

 

 

Kram.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 23 januari 2012 17:47

Det är vidrigt att gå upp om morgnarna! Spelar ingen roll om jag sovit för lite/för mycket/ går upp i ottan eller till lunch för det finns inget gosigare än att ligga under täcket, i värmen, bredvid M.   Det är inte bara jobbigt att gå upp, de...

Av Tina - 30 oktober 2011 14:31


       Det blev så i alla fall...

Av Tina - 29 oktober 2011 15:15

Snart i stan...fördriver tiden med iPhone... Hur länge varar ert batteri? Skulle jag ha laddat det 24 h innan användning, fast att flera proffs sa nej? OM, ligger lillebror illa till... Sch, säg inget till M! Nu är jag framme och jag ska äntlige...

Av Tina - 29 oktober 2011 15:10

Smutsiga boots, dold under huva, gamla vantar - inte ett försök till hej. Nu i smink och vargpäls - fjäsk och medhåll....

Av Tina - 28 oktober 2011 20:12

Pojkvännens favvo-ord     sitter här med ny . Är apatisk med den i hand.   ny    !  "A men va faan! E du svarthårig nu? I så fall kommer jag inte hem ikväll"   och ett dyrt  , det tackar jag Frida för.            ...

Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards