tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Tina - 23 maj 2010 22:40

Har jag ett viktigt möte på andra sidan världen som jag inte kan ta mig till, då kan jag vara uppkopplad via en robot och delta genom den.

 

Teknikens under!

 

Det är bara att tacka och ta emot för vad framtiden har att erbjuda men kan det gå förlångt?

Hur ska det sociala samspelet fungera i framtiden?

Slutar det med att vi inte ens skaffar barn med varandra naturlig väg ("Naturlig väg" kommer vara ett stort frågetecken och om man säger så kränker det de homosexuella eller de som olyckligtvis inte kan få barn) eller kommer det vara det enda vi kan och duger till?

Av Tina - 23 maj 2010 22:27

Jag tycker att det borde införas 6 timmars arbetsdag men få betalt för 8.

Då kommer jag jobba bättre och må bättre.

Att det är ekonomiskt ohållbart för företag och staten spelar ingen roll.

Fler kommer behöva anställas för de timmar som jag inte arbetar...lön kommer betalas ut till mig och till den som jobbar mina timmar -

alltså

två löner på två timmar.

Förstår ni så bra det är för mig och för den som får chans till arbete?!

 

Vilket hån mot människan. Vilket hån mot mig!

Någon sosse tycker att detta är fullt friskt.

Vi ska inte längre jobba för våra pengar.

 

Jag är lärare. Vem ska komma in och ta min klass klockan tolv när jag gjort mina fyra timmars undervisning, två timmar är planerings- och förberedelse tid.

6 timmar.

Sen går jag hem och får betalt för ytterligare två timmar.

Hur bra är det för mina elever?

 

Det kanske inte är alla som ska få dessa förmåner. Bara de som?

 

Människan är en lat, korkad flodhäst som tycker så äckligt synd om sig själv.

Av Tina - 23 maj 2010 22:24

Jag fattar inte hur spårvagnarna alltid

kan komma i tid

men ALDRIG Sj.

 

Ta ifrån dem monopolet.

INGENTING fungerar.

 

Aldrig fungerar allt samtidigt.

Är det inte det ena så är det ta mej f det andra...

Av Tina - 23 maj 2010 22:18

Piss and blood!

Världens sämsta på Åhlens i Trollis. Lura kunde hon dock...

Pudret är ju helt för ljust. Där gick hundralappar åt skogen!

 

Där står jag sen och pudrar mig med för ljust puder som är för mycket i rosa nyans...lampan är för stark så alla skavanker syns...

JAG HAR MUSTASCH.

Inte fjun som alla har...

utan ganska mycket...

Kroppen stödjer kampanjen utan min tillåtelse...

 

  


Av Tina - 23 maj 2010 22:16

  

Ovido - Quiz & Flashcards