tinaochsverigesframsida

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Gud, herren vår skapare. Jesus

Av Tina - 17 juni 2010 09:04

På bussen igår satte jag mig bredvid en 70årig färgklick.

Rött, orange, gult. Färgat hår! Orange!

Söt tant!

Hon börjar konversationen med att kommentera min handstil, övergår till sina uppenbarelser.

Hon berättade att hon vid 18års ålder fick se gud som visade sig tydligt och klart för henne. Hon fick en uppenbarelse!

För 12 år sedan dog hennes man i cancer, gud visade sig återigen för henne och gav henne styrka.

 

Tanten tog mig på axeln och sa att jag skulle klä mig färggladare. Jag ska inte bära solglasögon för att inte missa livet och allt underbart vi har omkring oss, vi ska inte gå med skygglappar (ville säga att jag gör det för att inte få rynkor men ångrade mig).

 

Jag rös när hon sa sitt sista, trots att jag hört det tusen gånger förr av andra.

Allt sker av en orsak, det finns en mening med att vi träffades just idag, just nu.

Sen hoppade tanten av.

 

Hon har levt ett helt vanligt liv, utan svenska kyrkan och gudstjänster, som missionär, som mamma, som fru men gud har alltid varit med henne.

VAD SKA MAN SÄGA?

Hon är ju inte tokig eller galen men hon säger att herren visat sig för henne...

Vad säger man? 

Skulle någon säga att djävulen visat sig eller att man kan se andar då hamnar man på någon vårdinstans.

 

Tänk att få tro så innerligt, vilket lugn!

Jag tror bara på något jag inte vill tro på, som enbart skrämmer mig - spöken! Jag skulle göra vad som för att slippa ett besök från dem...

 

Åt h med det som säger att det bara finns EN allsmäktig, det vet vi alla innerst inne att det inte är sant.

Det vi tror på blir allsmäktigt för oss.

Jag tycker det är mysigt, charmigt, unikt (i sverige) med de som tror!

 

Synd att alla inte accepterar varandras religioner.

Krigen hade varit färre!  

Var krigas det?

 

Kram.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 23 januari 2012 17:47

Det är vidrigt att gå upp om morgnarna! Spelar ingen roll om jag sovit för lite/för mycket/ går upp i ottan eller till lunch för det finns inget gosigare än att ligga under täcket, i värmen, bredvid M.   Det är inte bara jobbigt att gå upp, de...

Av Tina - 30 oktober 2011 14:31


       Det blev så i alla fall...

Av Tina - 29 oktober 2011 15:15

Snart i stan...fördriver tiden med iPhone... Hur länge varar ert batteri? Skulle jag ha laddat det 24 h innan användning, fast att flera proffs sa nej? OM, ligger lillebror illa till... Sch, säg inget till M! Nu är jag framme och jag ska äntlige...

Av Tina - 29 oktober 2011 15:10

Smutsiga boots, dold under huva, gamla vantar - inte ett försök till hej. Nu i smink och vargpäls - fjäsk och medhåll....

Av Tina - 28 oktober 2011 20:12

Pojkvännens favvo-ord     sitter här med ny . Är apatisk med den i hand.   ny    !  "A men va faan! E du svarthårig nu? I så fall kommer jag inte hem ikväll"   och ett dyrt  , det tackar jag Frida för.            ...

Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards