tinaochsverigesframsida

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Tina - 23 januari 2012 17:47

Det är vidrigt att gå upp om morgnarna! Spelar ingen roll om jag sovit för lite/för mycket/ går upp i ottan eller till lunch för det finns inget gosigare än att ligga under täcket, i värmen, bredvid M.  Det är inte bara jobbigt att gå upp, det tar emot så det gör ont i kroppen. Jag vaknar av larmet, sätter på snooze och sen ringer larmet lika fort igen - tiden går för fort när man sover. Så fruktansvärt motvilligt trotsar jag min kropp och går ur sängen, in i badrummet och gör mig i ordning fort som attans! Just "gör sig i ordning" har någon haft invändningar på att man inte kan säga, M tror jag det var... Rent gramatiskt ?! Göra i ordning mig/ göra mig i ordning/ göra mig klar...Jag tittar på klockan, ser att jag var väldigt snabb och längtar efter det jag skyndat mig för - hoppa ner i sängen i 7 minuter till. Antingen det eller sminka mig! Finns inget antingen eller!Är tillbaka i sängen, sätter snabbt in ett larm (om att i fall jag råkar somna) men jag tänker inte göra det! Jag vet ju att de, nu, 6 minuterna då kommer kännas som en halv sekund. Jag vill njuta av att bara ligga under täcket, i värmen, supa in goseriet i hela 6 minuter till innan jag går hemifrån - trött och osminkad.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sveriges Framsida?
Malmö i mitt hjärta men jag älskar Göteborg.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards